piątek, 11 października 2013

Filcowanie na mokro-buciki


Buciki cudne;)
Autorką kursu jest Katerina Ketova






Wycinamy szablon.
Jeśli używamy cienkiej wełny szablon powinien być większy od wielkości bucika o około 40%,jeśli wełna jest grubsza,to szablon powinien być większy o około 30-35%


Kładziemy cienką warstwę na szablonie,naddając około 1.5 do 2 cm .


Układamy wzdłuż szablonu




Druga warstwę układamy prostopadle do pierwszej


Trzeba pamiętać o w miarę równych grubościach wełny



Trzecia warstwa idzie wzdłuż szablonu


Po nałożeniu trzech warstw,zalewamy wszystko gorącą wodą z mydłem.




Niestety nie wiem skąd można wytrzasnąć taki wałek:)


Można sobie ułatwić pracę



Taka maszyna w ciągu 15 sekund zrobi takie postępy


Bez tego,niestety trzeba wałkować dużo dłużej.
Ja nie znam się na filcowaniu,ale kiedyś widziałam,że można położyć pracę na  bambusową matę,zwinąć i rolować.

Wystające brzegi zawinąć zgodnie z szablonem


Nakładamy kolejne 3 warstwy,tak jak poprzednio;wzdłuż,wszerz,wzdłuż


Moczymy,wyciskamy ,nakładamy folię,filcujemy


Odwracamy i zakładamy marginesy


Nakładamy 3  zielone warstwy


Filcujemy
Odwracamy i znów 3 warstwy zielonej wełny


Potem wszystko  traktujemy maszyną,lub męczymy się ręcznie

Nakładamy wzorek



i znów ,,maltretujemy"


Wycinamy otworki na stópki,niestety a oko,zaczynając od najmniejszego otworku.


Wyciągamy szablon 


Masujemy wewnątrz bucika i w miejscu wycięcia




jakie to łatwe się wydaje;)))














Uff;)))
Jak to wszystko pięknie na zdjęciach wygląda:)

Ja mam dwa kolory wełny i normalnie chyba spróbuję wymęczyć takie bucisze;)
A co mi tam;))
papa;)
























































17 komentarzy:

  1. Piękne, jak się patrzy na czyjeś ręce to rzeczywiście wydaje się proste. Ale wiem z doświadczenia, że tak łatwo nie jest. Dziękuję za tuturial i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wydaje się łatwe..... Z niecierpliwością będę czekać na Twoją wersję bo buciki ślicznę!

    OdpowiedzUsuń
  3. No na zdjęciach pięknie i prosto wygląda...ale to chyba za trudne jak na moje możliwości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne, ale dla mnie to wyższa wyższość.

    OdpowiedzUsuń
  5. O, rany! Na oko proste, ale jak dla mnie, to wyższa szkoła jazdy. Chyba się nie odważę. Poczekam na Twoje cudo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. no niby takie proste. Chyba podobnie jak Ty, sprobuje, bo akurat welne czesnkowa mam, walek jest, folii babelkowej duzo, mydlo znajde :) haha ..... I pewnie zmarnuje welne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. i znowu pech no bo jak inaczej można powiedzieć buciki jak marzenie a ja mam ta.....ką dużą stopę.Miłego dnia.P>S tylko do wiadomości autorki tych cudnych buciszów.Czy masz może większe rozmiary?

    OdpowiedzUsuń
  8. matko jakie to pracochłonne. ale afekt niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne buciki , wydaje się, że łatwe do zrobienia mimo , że trochę dużo pracy ale warto bo efekt rewelacyjny:) szczególnie do małych stópek:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesuperowe te paputki, mysle ze nie jest to Bog wie jakie trudne, tylko walkowanie zajmie pewnie najwiecej czasu, ale wygladaja za to - szalowo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki wałek mam, mogę podrzucić ;)
    Buciki pierwsza klasa, rewelacja, ale wcale się łatwe nie wydaję, no może łatwe, ale jak widać bardzo pracochłonne :) Ilonko powodzenia i czekam aż Ty wykonasz takie papciochy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj ja się na to raczej nie porwę, próbowałam kiedyś ufilcować pokrowiec na telefon - ... nie pytajcie co mi wyszło :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam ciekawa jak filcuje się na mokro - dzięki za kursik :) A tajemnicze sprzęty można kupić w sklepie budowlanym: wałek kolczasty (do wylewek) i szlifierka oscylacyjna :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. These slippers are so beautiful! Thank you for showing us how to make them.

    OdpowiedzUsuń
  15. thank you so much for the tutorial, your shoes are really nice art.

    OdpowiedzUsuń
  16. This tutorial is so clear even though I "read" it I polish before I realized. Could use Google translate. Your art is gorgeous. I am going to try to make myself some sheep slippers, but I doubt they will be as pretty as yours. Thank you so much for this!

    OdpowiedzUsuń
  17. Hi - do you sell these slippers anywhere? I would like to buy a pair for my little boy :) If you do please email me rachaelfiasche@btinternet.com. Many thanks :) Rachael Cornish x

    OdpowiedzUsuń