środa, 22 stycznia 2014

Szydełko tunezyjskie -nauka dziergania.

Witam;)
Ten post powstał dzięki jednej pani,która napisała do mnie z prośbą o odszyfrowanie szydełkowego schematu.
Zobaczyłam kawałek robótki i moim ślepym wzrokiem stwierdziłam,ze to przecież wzór na druty.
Okazało się,ze faktycznie to wzór szydełkowy,a przy bliższym przyjrzeniu się,zobaczyłam faktyczne różnice.
Musiałam dowiedzieć się czym to się je.
Okazało się,że jest to robótka robiona na szydełku  tunezyjskim.Długie,proste,najczęściej z żyłką.
No sami zobaczcie,czy nie miałam podstaw sądzić,że to druty:))


Z tego co zdążyłam się zorientować,to ten wynalazek jest doskonały dla tych,którzy boją się drutów i braku haczyka;)
Można nim zrobić naprawdę przeróżne wzory.
Zachęcam Was do obejrzenia galerii prac robionych tym sposobem.


Szydełka wyglądają tak

albo tak

A tutaj przedstawiam wam film instruktażowy.
Film pokazuje jak wykonać ten prosty ,,drutowy ''wzór z pierwszego zdjęcia.


Mam nadzieję,że przydadzą się Wam te wiadomości;)
Posta dedykuję również mojej kochanej koleżance Dorotce;)






14 komentarzy:

  1. Ilonka jak ja Ciebie za to kocham!!!! No nie wyobrażasz sobie!!! :) :*:*:*:*:*:*:

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Pierwszy raz o czymś takim słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, ja takie kolorowe "szydła" u mamy w szufladzie widziałam, teraz wiem do czego są, ona od swojej mamy je dostała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szydełko tunezyjskie to fajna sprawa.
    Posiadam te długie i robiłem sobie nim etui na szydełka jakie posiadam.
    Ale tej krutkiej wersji nie znałem jeszcze tych szydełek.
    Dziękuję Ilonko !!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Buziaki wielkie:)zawsze miałam się za to zabrać,ale jakoś nie było mobilizacji:)a teraz już nawet paseczek na próbę przerobiłam:)Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. oo..to coś dla mnie, ja się trochę właśnie drutów "obawiam" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy w życiu nie widziałam takich wybryków szydelkowych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. też się przymierzałam do tego szydełka, nawet mam książkę z wzorami tunezyjskimi :)
    fajny kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś dla mnie :) dziękuję za ten post bardzo mocno! już wiem, co będzie przyczyną kolejnych nie przespanych nocy :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczne. Wzor wyglada genialnie..chyba tez sprobuje. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe:) Pewnie spróbuję coś wydziergać tym sposobem. Dziekuję Ilonko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. To pewnie nie tylko ja czekam na nowe wzory, ktore wyszukasz dla nas na tunezyjskie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. we Wrocławiu nie wiedzą co to szydełko tunezyjskie

    OdpowiedzUsuń