piątek, 1 marca 2013

Przepis na zimną porcelanę bez gotowania

Składniki
Skrobia ziemniaczana
wazelina
klej PVA
soda 
Do suchej miski dajemy 2 łyżki skrobi ziemniaczanej,dodajemy łyżeczkę wazeliny i dobrze mieszamy.
Kiedy składniki są dobrze wymieszane dodajemy sody(na czubku łyżeczki) i mieszamy dalej


Kiedy wszystko się dobrze połączy,stopniowo dodajemy klej.Zacznijmy od jednej łyżeczki dodając w razie potrzeby.
Lepkość sprawdzamy w rękach,a żeby nam się nie przyklejało do rąk ,smarujemy je kremem lub wazeliną
Gotowe;)


Dla uzyskania różowego koloru,można użyć błyszczyka do ust;)
Jeśli do różu dodamy ciut czerwonej szminki szminki,nabierze mocniejszego koloru
Brąz uzyskamy dodając odrobiny kakao

A potem możemy lepić takie kwiatki:)



Miłej zabawy:)


13 komentarzy:

  1. Rewelacja !! Strasznie mi się to podoba:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Różyczki rewelacyjne:) Mogłabym prosić o kursik na nie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, że zamieściłaś przepis:) Różyczki wyglądają jak prawdziwe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, rewelacja. Ja kiedyś znalazłam przepis na tą zimną porcelanę. Kupiłam nawet skrobie kukurydzianą, ale jeszcze nie próbowałam. Piękne Ci wyszły różyczki

    OdpowiedzUsuń
  5. W takim razie ja albo coś pomieszałam, albo miałam złą skrobę, co raczej mało możliwe- bo im dłużej wyrabiałam ( chodzi o sekindy) to tym bardziej krucha była cała masa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę,żeby to od skrobi zależało.Ja niestety dodaję kursy,ale przed tym nie sprawdzam tego ,,na własnej skórze'';)Pewnie z tym przepisem jest coś nie tak;(

      Usuń
  6. Kurza stopa jakbym zobaczył te kwiaty gdzie indzie to na pewno chciałbym je mieć a tak- zaraz niech pomyślę no dobra niech już będzie są boskie tylko kto mi je zrobi bo ja mam trzy lewe ręce ta trzecia to żony.Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ilonko, szukałam przepisu na tę zimną porcelanę i przez Google trafiłam do Ciebie. Powinnam od razu rzucić hasło w Twoim blogu. Bardzo dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł,bardzo ładnie opisane,dziękuję za kursik:)A czy mogłabym wiedzieć co to za klej PVA ? bo nie mam pojęcia,dziękuję z góry za odpowiedz:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KLEJ PVA INTROLIGATORSKI DO SKÓRY KSIĄŻEK TEKTURY

      Usuń